City of Bones

Hallå där ute :)
 
Har spenderat dagen på jobbet och sen hos min mormor & morfar och myst med mina 2 små gullungar (Julia & Isabelle). Vi spelade spel, jag målade deras naglar och en massa annat. Ska träffa dem imorn igen imorn innan dem åker vidare till deras farmor på fredag. Imorn så blir det middag hos mormor & morfar också för dem vela så gärna att jag skulle stanna och äta :P
 
Menmen det var inte det som jag skulle skriva om utan jag tänkte slänga in en kort recension om City of Bones :)
 
Review
 
I boken så får vi följa Clary Fray som bor med sin mamma i New York. Hon och hennes bästa vän Simon befinner sig på klubben Pandemonium när hela hennes värld vänds upp och ner och hon får veta att hennes mamma har ljugit för henne hela hennes liv när hon stiftar bekantskap med en grupp Shadowhunters från New Yorks Underworld
 
Jag tyckte själv att boken var otroligt bra och jag hade svårt att lägga ifrån mig den (läste ut den på bara någon dag). Dock så var det mycket av det som hände i slutet som gjorde att boken skönk lite för mig men det kommer nog kanske ändras när jag nu fortsätter med nästa del för det är något som inte stämmer med det där ;P.
 
Jag satt även och smålog genom hela boken för det finns något roligt på nästa varje sida det kan jag garantera, vilket min lillebror kan garantera, satt i soffan hemma och läste en mening och började skratta och han fatta nada = titta på mig som jag vore knäpp.
 
Så tycker man om romans, övernaturligt och att skratta så är det här defentivt en bok för dig. Kan ju även tipsa om att den kommer att komma ut på bio den 23 augusti med skådespelare som Lily Collins, Jamie Campbell-Bower och Jonathan Rhys Meyers (så det är definetivt ögongodis i den). 
 
Boken får i alla fall 8/10 i betyg av mig, slutet gjorde att den skönk lite som sagt, men jag kommer definitivt se filmen i augusti och sen får vi se om den lever upp till boken eller inte :)
 
Så hoppas att ni tar mitt råd och läser boken, perfekt att ha med sig till stranden eller när man ligger hemma i hängmattan och bara känner för att chilla lite ;)
 

Trailer till filmen
 
• Kategori: RecensionerTaggar: Bio, Bok, City of Bones, Film, Mortal Instrument, Recension; • Kommentarer (0)

Kommentera här: