Matchningar

Match #1

Denna familj bodde utanför Boston och bestog av 1 pojke och 1 flicka. Jag var till i böjan tveksam till dem för deras profil/ansökan var inte fullständig och det saknades grejer men efter ett tag så kommdet upp mer och mer grejer så jag bestämde mig för att kontakta dem för att sätta upp en skypedate. Dock så svarade denna familj inte på mitt mejl och dagen därefter så var dem borta...

Jag var inte besviken att dem aldrig hörde av sig tillbaka men det hade ju varit trevligt att fått chansen att se hur dem hade varit i alla fall...

Match #2

Den här fick jag i torsdags och jag tyckte genast om dem. Mamman mejlade mig efter hon sett min ansökan och frågan om vi kunse skypa i helgen, jag svarade JA och vi pratade lite tidigare ikväll :)

Den här familjen bor ca 45min ifrån NYC i Connecticut. Det är två pojkar i familjen som är 3 (kommer fylla 4 innan jag kommer) och den andra är 4 :) Familjen älskar hockey, baseball och följer alla new york lagen i alla sporterna :P

Dem har en au pair just nu som har förlängt till sommaren och sp hitta dem mig och trodde det skulle passa bra :) dem har även haft en tidigare som kom på förlängning och stanna 1 år. Hon är nu tillbaka i USA efter hittat Mr Right under hennes 2 år där, hehe ;)

Tyckte i alla fall jättemycket om dem och vi ska fortsätta hålla kontakten och se vad som händer :)

Så det är det som hänt på au pair fronten i USA, frankrike får vi tar mer i morgon när jag hinner, pojkarna är nämligen lediga från skolan så det blir busy busy :)

Kommentera här: