Läkare idag

Hallå på er alla!
 
Så jag har gått och dragits med en hosta i lite över 3v nu. Den började innan jag åkte till Kanada med familjen men var bättre där, tror det var den friska luften och alla uteaktiviteter som gjorde det för sen när vi kom tillbaka hem så var den tillbaka på det irriterade och jobbiga stadiet igen...
 
Iaf så sa min HM till mig i tisdags att CVS i Vienna hade en walk-in klinik som man kunde gå till. Så nu ikväll så tog jag mig dit för att iaf kolla upp vad det var för hostan började komma till det stadiet att jag inte riktigt kunde sova längre. Vi trodde att det kunde vara bronokit (heter det så??) och det visade sig att det var på gränsen till det (alltså inte helt utvecklat typ). Jag fick iaf små gula tabletter utskrivna som ska hjälpa mot hostan samt så rekomendera hon värktabletter o nässpray så jag ska kunna sova. Hon nämde även Claratin (allergi) som kunde hjälpa också då jag kan vara allergisk (vilket tydligen många blir här, antar annan luft och sånt påverkar). 
 
Kan ju iaf meddela att min försäkring funka bra, besöket skulle kosta 99$ (ca 693kr) för en typisk svensk standard undersökning. Jag betalade 0kr vilket jag är grymt glad över, min medicin kosta 45$ (ca 290kr) men det kan jag leva med. Dock visa det sig att min HD har den medicinen och för han funka den inte, men tänkte jag ska testa den imorn och om det inte funkar så är det väl så...
 
Nu ska jag iaf mysa ner mig i sängen med en skopa av den glassen som jag köpte på Coldstone till morgondagens Brynäspremiär och kolla på Gossip Girl samt sammanfattningen av dagens SHL-match. Måste älska iGhost o CMORE när det är hockeysäsong ;)
 
Min "over the counter" medicin. Var bara tvungen att visa eftersom den är i typisk orange burk xD 
• Kategori: I USATaggar: Au Pair, Läkarbesök, USA; • Kommentarer (0)

Kommentera här: