School is back in session!

Så det har varit ett par crazy days här i Vienna nu och därför har jag inte riktigt hunnit med att blogga sen i lördags (sen märker jag också att om jag inte bloggar från datan så ser ni inte det alltid för det går inte genom bloglovin?).
 
Men iaf så har det varit ett par crazy days som sagt. Linda på kom på lördag för att passa barnen under lördagkväll och söndag. VI tog dem till Silver Diner i Fairfax för middag och sen så skulle jag möta Matilda och se bio. Bara det att när jag åkte ifrån Silver Diner till bion (tar knappt 5 min) så slog snöstormen till som vi väntat på, jag vart total förvirrad och missade infarten till bion. Fick lov att stanna för det blåste och snöa samtidigt så det var lixom KAOS! Tillslut så lyckades jag komma till bion iaf även om det vart sjukt komplicerat och tog mig typ 30min ist för 5 eftersom jag fick lov att stanna. Vi ville iaf se på Kingsman, det var bara det att dem var slutsålda (hur smarta är vi, bio på alla hjärtans dag lixom). Så vi vänta tills det värsta av stormen hade lagt sig och sen så åkte vi hem hit. Matilda stanna kvar över natten för även om det sluta snöa så blåste det som fan och var kallt så det var ju blixthalka ute så ville inte skicka hem henne om vi säger så.
 
Söndag sen så var det back to normal so to say. Linda hade barnen jag var ledig så to mig iväg till Peet´s för att räkna matte (dock var det stängt pga kyla) så jag begav mig ist till starbucks och satt där under eftermiddagen och pluggade :)
 
Måndag så var det presidents day och alla var hemma från jobb och skola så det var lite av en wierd arbetsdag men inte så jobbig heller vilket var skönt :)
Tisdag sen så var skolan inställd för det snöa på kvällen och under natten på måndagen och sen lägger du till en -10c på det så är du körd! Men denna dag var också rätt chill. Amanda hade inte så mycket jobb så hon var uppe med oss efter lunch plus så gjorde hon planer så att tvillingarna som var med oss till Busch Gardens kom över och stanna till läggdags (tsm med deras mamma) så det var den dagen!
 
Igår sen så var det också snowday (vilket vi inte kunde tro) så jag hade barnen själv denna dag. Så vi var över till ett par kompisar på förmiddagen som bara bor typ 2min bort (kan inet annat än älska playdates en dag som denna). Sen på eftermiddagen så var planen att vi skulle åka till Monkey Joe's men vi skulle också få en till snöstrom på eftermiddagen så istället för att åka dit så åkte vi till Chuck E. Cheese (det tog typ 8mån innan jag behövde sätta min fot där men nu är det gjort) barnen sprang runt och spelade och jag satt vid ett bord och räknade matte, hehe :P
 
Och idag nu efter att ha trott att skolan skulle vara inställd så är det BACK TO NORMAL!! Finns inget du gillar mer som au pair än att höra orden schools are open today! Så nu kan jag göra lite matte på morgonen så jag inte behöver sitta tills midnatt och sen ikväll så har den karate också så det blir en bra "första" dag back in reality ;)
 
Så aa det sammanfattar nog mina senaste dagar rätt bra här på andra sidan atlanten. Sen nu till helgen så har jag au pairmöte på söndag uppe i Liberty som är en skiresort här i närheten. Vi ska ut på snowtubing, vilket jag hoppas på ska bli kul! ^^ 
Kanske också att det blir en museumklass igen. Jag kommer deff gå nästa helg så vi får se om jag kommer gå denna helg också eller inte :)
 
Okej nu räcker det med svammel. Om ni har läst allt detta så förtjänar ni minst sagt en kaka! :P
Puss på alla er där hemma, hoppas ni har en toppendag :)
 
1. Alla hjärtans dag middag med mina älsklingar 2. Söndagsnöje!

Måste fasiken bli bättre på att ta bilder. Är ju så jag skäms...
• Kategori: I USATaggar: 123 days and counting down!, Au Pair, Back to Normal, Måste ta mer bilder, Snow Day, Snowstorm, Valentines Day; • Kommentarer (0)

Kommentera här: