St. Patrick Day Parade

I tisdags denn vecka så var det ju St. Patricks Day här och det firade vi på söndagen (tro det eller ej) med parad i DC.
 
För er som inte vet vad St. Patricks day så är det Irlands nationaldag och firas "till minne av landets skyddshelgon Patrick. I bland annat USA, Kanada, Storbritannien och Irland är det tradition att ha gröna kläder på sig. Om man ser någon som inte bär vare sig kläder eller accessoarer i grönt har man enligt amerikansk tradition tillåtelse att nypa dem. Sankt Patrick är även känd som den person som införde kristendomen på Irland. Klöverblad symboliserar också Saint Patrick's day på grund av att Sankt Patrick, enligt legenden, använde blad av trådklöver som en liknelse för att förklara treenigheten. Många irländare skickar levande trådklöverplantor till släkt och vänner världen runt lagom till St Patrick's Day." (Tack Wikipedia :P)
 
Iaf så var det parad i DC på söndag som jag var in på eftersom jag var ledig hela helgen endå men kunde inte resa pga strul med överföringar och andra saker (så surt!)
 
Men jag njöt av en lugn helg hemma iaf, kolla serier, räkna matte och på lördag så var Lina, Frida å Malin över ett tag också :)
 
Men iaf så var paraden rätt kul att se, var mycket irländska dansare och olika "viktiga" personer samt militärer, poliser och brandmän som var med i paraden :)
 
Efter paraden så hade jag tänkt att jag skulle vart på Au Pair möte, min värdmamma hade tilsammans med mnågra andra LCC grupper lasertag som denna månads möte men det vart lite tajt med tid och jag behövde ju inte gå (har mitt möte nästa vecka hemma hos en LCC, ska äta pastamiddag) så jag strunta i det och åkte till Target å köpte present till J som fyllde 8 år i fredags (så sjukt konstigt) och sen så gick jag å såg Cinderella på bio ist. Den var riktigt bra faktiskt och klänningarna å allt var så fint gjort :)
efter bion så köpte jag med mig middag från CAVA och åkte hem och såg på ett par avsnitt Hawaii Five-0 (nya versionen inte den gamla) innan jag gick å la mig, haha :P
 
BTW kommer nog förhoppningsvis upp en video på dansarna ngn gång under dagen så håll koll ;)
 
Tänker inte ens börja beskriva bilderna, blir för jobbigt :P
• Kategori: I USATaggar: Au Pair, Bio, Irlands Nationaldag, St. Patricks Day, USA; • Kommentarer (1)

Kommentarer:

1 Emilia Trennsby:

Sjukt fin blogg♡

Svar: Tack så mycket! :)
Jennifer

Kommentera här: