Weekend Class - Interior Design

Så den första helgen i maj var jag, Matilda och Moa, som jag lite random "snappa upp" på Amandas au pair möte vid great falls till Baltimore på våran weekend class. 
 
Matilda kom över hit på fredagen och sov kvar här så jag inte skulle behöva åka och hämta henne på lördag morgon och sen vända om och åka och hämta Moa uppe vid Great Falls. 
 
Vi åkte härifrån runt 7 på morgonen eller nått stannade i drive through på peet's för kaffe och choklad crossaint sen så satt vi fast i trafiken uppe på 95 i typ 10min innan vi kunde åka och hämta Moa men sen så var det inga problem alls utan allt flöt på och vi var framme och kunde skriva in oss vid halv 9 och det skulle börja 9. Men om inte jag kommer ihåg helt fel så var vi försenade av någon anledning och drog inte igång fören typ halv 10 och sen slutade vi inte fören runt 6 eller nått på kvällen. 
 
Det vi gjorde som tydligen inga andra gjorde var att vi sov kvar på hotellet, denna kursen tog vi ju som sagt för att alla andra vart fulla (sen öppnade dem upp igen med mer platser) men nackdelen va ju den att den ingick ju inte boende. Men jag tänkte inte sätta mig och köra fram och tillbaka varje dag utan jag la heldre typ 50$ på hotell för den natten :P
 
Men iaf på lördagen så var det mest teori och sen på kvällen så fick vi en läxa där vi skulle inreda ett rum med hjälp av dem möbler vi hade tagit ut i bilder som läxa. Jag tyckte iaf uppgiften var riktigt kul och sen på söndagen så skulle det vi inreda dessa rum med möbler och tyger, men vi fick inte våra egna rum utan vi vart indelade i 6st grupper och sen så fick vi i den gruppen någon annans rum från en annan grupp. Vi i min grupp fick t.ex Matildas rum och Moas grupp fick mitt rum och en annan grupp fick Moas rum (win for the swedes eller nått). Var iaf rätt kul att få inreda lite men en sak som jag upptäckte var att rätt många i min grupp hade en väldigt lantlig eller shabby chic stil vilket jag typ inte klarar av. Så det var inte så lätt att få in något av dem möblerna jag hade valt ut eftersom dem inte riktigt gick ihop med deras stilar...
Men med det är väl så det är att vara inredare ens klients stil matchar inte alltid med din egen :P
 
Jag hade iaf kul på klassen, det som var lite tråkigt var väl det att det inte var det lättaste att inreda rummet med den gruppen jag hade. Vi skulle ha 3 färger på väggen och det skulle gå i den färgskalan vi valt. Jag föreslog att göra en vägg randig (typ enda möjliga alternativet) men det slutade med att den skulle vara ombré (ursäkta??) så vi hade en vägg som var ombré, den gick från "brun" till lila till blå typ. Inte något jag var nöjd med menmen så är der att jobba i grupp ibland måste man ge med sig...
 
1. Detta är allstå våran "mood board" som vi tänkte oss rummet. Förstår ni nu min tveksamhet till rummet?
2. Min skiss. Nu kanske ni inte fattar den men är 3 zoner iaf. En matsalsdel, en "TV-del" och sen en chilldel med en kamin i hörnet :) 3. dett är hur Moa och dem valde att gör rummet, vart endå rätt nöjd om man säger så :)
• Kategori: I USA, Sista Månaden; • Taggar: - 1 månad kvar, Au Pair, Baltimore, Inredningsdesign, Interior Design, Vienna, weekend class; • Kommentarer (0)

Kommentera här: