Tiden flyger

ojojoj nu var det längesen jag var in här...
 
Jag tänkte att jag skulle vart in och skrivit något efter det att Jag och Mathilda kom tillbaka till Vienna men då vart allt bara så busy, spendera så mycket tid som möjligt med familjerna, stänga bankkonton m.m och sen som toppen på isberget så medans jag sitter å för över alla mina bilder från resemåndaden till min hårddisk så slutar den att fungera så då tycket jag varför skriva något om resemånaden om jag endå inte skulle kunna lägga upp några bilder från den. Snacka om tråkigt lixom!!
 
Jag har fortfarande inte fått den och funka och jag antar att det är därför jag inte har skrivit något heller men jag lovar att jag ska skriva ner allt om min resemånad, jag försöker fortfarande bara reda ut livet här hemma och allt sådant. Pluggar just nu, jobbar extra för CC som mötesrepresentant i Borlänge (så om ni är intresserade av att bli en Au Pair runt dem trakterna så är det bara att höra av sig...) och försöker bara att allmänt sätta in mig i livet tillbaka i Sverige.
 
Till en början var allt väldigt konstigt och allt var nytt och jag visste inte riktigt vart jag stod eller vad jag ville typ. Var lite jobbigt sådär för jag sakna USA så sjukt mycket men på samma sätt så var jag glad att vara hemma och ha lättare tillgång till mina kompisar, nu var lixom inte enda sättet vi kunde prata på begränsat till snapchat eller skype utan nu kunde jag lixom ta min bil och faktiskt träffa dem öga mot öga och jäklar var det kändes bra! Men det jag avskyr är att behöva bo hemma och inte kunna stå på egna ben (förstår ni vad jag menar?). Jag menar jag är jättegad att jag faktiskt kan få bo hemma medans jag försöker spara ihop pengar till att kunna flytta men jag håller på och bli galen helt ärligt. Tror det också har att göra med att jag har inte samma möjligheter till umgänge typ som man hade i USA för där bodde alla nära och man jobbade i princip samma tider och man umgick på jobbet medans barnen lekte tsm och sen här i Sverige så är alla utspridda och folk jobbar när en annan är ledig lixom. 
Så det är en balans man behöver hitta nu igen och jag har väl fortfarande inte riktigt hittat den trots mina snart två månader (shit vad tiden går fort) här hemma...
 
Men åter till ämnet, jag lovar er att jag ska uppdatera er om min resemånad och allt det som vi hitta på ;)
 
Från sista dagen i USA. Vi såg T.Swift på Nats Park i DC, vilken kväll!!

Kommentera här: