Svar på kommentar :)

Fick en liten fråga från Jaqueline idag om hur jag gjorde för att få in min profilbild och lite annat så jag tänkte lägga upp mitt svar här så jag kan visa med bilder också, så hoppas du får lite hjälp Jaqueline, du kanske kan grunderna redan men tar med dem så jag täcker allt ;)
 
För att lägga till kategorier så gör du så här :)
 
1. Gå in under arkiv
2. Klicka där det står kategorier
3. Sen klickar du på "Ny Kategori" och skriver in dem kategorier som du vill ska finnas på din blogg :)
 
När det kommer till din profilbild så lär du först ladda upp bilden och då gör du så här :)
1. Gå åter igen in under arkiv
2. Denna gång ska du gå in under bilder
3. Sen så väljer du gröna rutan där det står "Välj filer från din dator" det går även att dra bilder till rutan ovanför där det står "Dra bilder hit" men tycker det är enklare att göra så här :)
 
När du sen gjort det ska du göra så här ;)
Kopiera den länken finns där jag har ringat in så du får en fullstor bild :)
 
När du sen ska lägga in den länken i html-koderna så gör du så här ;)
1. När du har kopierat din länk ska du gå in under det lilla kugghjulet och 2. välj design :)
 
1. När du har sen har kommit in under design så ska du gå in under "redigera kodmallar" så du får fram alla koder som finns för att gör din design som den är ;)
 
Men nu till det viktigaste, vart du läger in din bildlänk och infon om dig själv :)
Röda rutan: Här är det du ska lägga in din bildlänk
Gulgröna rutan: Här ska du skriva in infon on dig själv. Om jag inte kommer ihåg helt fel så står det "berätta om dig själv" eller "info om mig" där jag har min info just nu :)
 
Hoppas du har förstått mitt sätt att skriva, har aldrig gjort något liknande förut men jag hoppas att det inte är allt för krånglit, annars är det bara att du hör av dig igen. Själv satt jag i flera timmar innan jag fick ordning på min design men nu är jag supernöjd, det enda som saknas är en bra header men det får bli ett senare projekt men så jag hoppas också kommer bli riktigt nöjd :)
 
Kram ♥

Kommentarer:

1 Jaqueline:

Tack så mycket för hjälpen! Trivs riktigt bra med designen.. nästa steg blir en header, precis som för dig. Men lite i taget, eller hur?;)

Svar: Men precis ;)
jenniferfornlof

Kommentera här: