Hos Värdfamiljen

 
OjOjOj vad jag är sen med ett inlägg här...
 
Hade ettpar awesome sista dagar på skolan i NY, på torsdagen så var vi ju faktiskt in till själva New York och jag måste säga den staden är AMAZING! Måste verkligen tillbaka dit under årets gång :D
Vi hade en guidad tur först till bus men guiden var jättekul så det var jättebra, fick även några bra bilder. Sen så åkte vi upp i Top of the Rock (Rockafeller Center) och knäppte lite bilder. Min digitalkamera dog dock häruppe, men hade min portabla med mig så ladda telefonen och använde den istället :)
 
Efter det så gick jag runt med några andra av au pairerna och letade matsälle (vi var nämligen lite länge där uppe så tiden skena) men vi hade superkul hela dagen och som sagt. Ska lätt tillbaka! 
 
Fredag sen så var det lite mindre kul, var ju nämligen dags att lämna alla svenskar på skolan och bege oss till familjerna. Jag hade dock en annan svensk med mig på min buss, Mathilda. Hon kommer också att bo rätt nära mig OCH ha barn i samma åldrar så kommer nog lätt se mer av henne ;)
Men sen väl framme hos familjen med en väldigt försenad buss p.g.a trafik så vart jag mött av hela familjen på Silver Diner som är ett väldigt klassiskt old-school american diner. Vi gick in där och åt och sen så begav vi oss hemåt. Hände inte så mycker mer spännande den dagen mer utan sen så vart det mest prat och lära känna varann mer typ x)
 
Nu lördag och söndag så har det varit rätt lika. Jag har varit upp tidigt på morgonen för att åka ut och köra tsm med HD. Har väl gått rätt bra (inga krockar iaf) men är en manuell som är lite hög i kopplingen så får lätt motorstopp vilket inte är bra :(
Sen på lördagkväll så var jag med Helena ut och käka på T.G.I.F och det var nog det sämsta jag har varot med om :O
Sen så drog vi hem till en av hennes au pairkompisar som heter Frida som jag hoppas på att kunna träffa mer av också nu här nere :)
 
Idag sene så vart det lite mer köra på morgonen, denna gång inne i DC så fick sen typ museumen och monumenten en snabbis och men sen så åkte vi hem igen innan jag och Helena sen åkte ut och körde lite mer, och det var nog det SÄMSTA jag har kört sen jag typ fick mitt körkort. Gick inte alls bra, fick motorstopp efter motorstopp typ...
Sen på eftermiddagen åkte Helena tbx hem till Sverige, jag begav mig ut själv för att köra och sen så har jag inte gjort så mycket mer. Var till CVS också å köpte lite saker som jag inte hade med mig eller som jag behöver :P
 
Men det är väl det jag har gjort, ska försöka uppdatera lite bättre nu MEN åker till stranden med familjen på tisdag för 4th of July så får se hur det ser ut under veckan, annars så gör jag tidsinlägg efter veckan så det kommer dagvis iaf. Men har en mobil med internet här så kan komma något kort inlägg kanske men inget längre typ :)
 
Nu ska jag väl ta och krypa till sängs typ. Klockan är 10pm här så jag antar att ni snart kommer börja gå upp där hemma eller nått :)
 
Hörs vid ett annar tillfäller hörrni :)
 
Typ lite bilder från senaste dagarna, dem flesta ligger lixom på min data typ... :)
• Kategori: I USATaggar: Au Pair, Framme Nu, New York, TGIF, USA, Vienna; • Kommentarer (0)

Kommentera här: