Lite ledigt skadar aldrig

Just nu så är det ju spring break här i Virgina och mina värdmammas syster är här på besök med hennes man å deras 6åring son. 

Dem anlände här i tisdags så hela tisdagen var lite crazy om man säger så efter som dem var jetlagged efter ett red eye från sacramento o så men "mina" barn hade full energi och bara ville leka med deras kusin hela tiden så fick vi sätta stopp på det till slut och jag tog mina med mig till biblioteket å så var det med. Deras kusin fick vila lite och när vi kom hem så somna även J, mest för att han blev inlåst i rummet för han kunde inte vara tyst men enda jag såg det som en success iaf för han hade varit uppe runt 5 för att åka å hämta dem i baltimore och sen varit gnällig hela dagen...

Men sen igår så åkte dem till Bush Gardens, ni som har varit med här ett tag vet att jag var dit tidigare under mitt år med både min värdfamilj å sen med Matilda å Amalie, denna gång följde jag inte med utan stanna ist hemma och tog det lugnt kan man väl säga.
Eller jag var över till några familjevänner och såg till deras tjejer ett kort tag som en liten tjänst medan dem väntar på att deras nya au pair ska komma i nästa vecka :)

Sen efter det så vat jag över till Fairoaks å köpte mig själv lite kläder på aereopostal (eller hur det nu stavas) som jag kan visa en annan dag, samt så var jag in på bath & body works (trots löfte att det var sluthandkat där) å köpte mig en handcreme å en aloelotion. Båda sakerna som egentligen är nödvändiga, min vanliga handlotion är nämligen slut å sen aloelotionen kommer vara perfekt efter en dag ute i solen både innan å under resemånaden. Jag hade end behövt köpt en för den som jag köpte när jag kom hit från Hawaiian Tropic är nästan slut så hade endå inte räckt så länge till... 

Idag sen så vart det en chill morgon, ett skypesamtal med mormor å morfar å sen så åkte jag till Peet's å så vart jag sittandes där och räkna lite matte, just nu så är det geometri å vinklar som jag räknar men vi får väl se hur bra det går. Som sagt har alltid varit dålig på matte å just nu så går det inte bättre när man inte direkt kan vända sig till något med sina frågor eftersom läraren befinner sig i en helt annan tidszon så även om man mejlar så får man inte svar direkt...

Okej men nu börjar det bli sent här och jag börjar 9 imorn. Vi ska in till DC å min VM har hyrt padelboats så vi ska ut på The potomac imorn å åka paddelbåt å se på körsbärsblommorna, så då kommer kameran att få följa med. Dock ska det regna men det struntar vi i just nu, haha :P

Hoppas nu där hemma får en jättebra långfredag nu och ät lite påskmat för mig också med tanke på att jag missa IKEAs påskbord i fredags ;)


Vet inte om ni sett denna än förresten men det är iaf min första selfie framför vita huset som jag tog för nån vecka sen (tog bara 9mån lixom). Och om ni sett den så får ni stå ut bara för det är sent och det är aldrig kul att läsa ett inlägg utan bilder ;)
• Kategori: I USATaggar: Au Pair, Busch Gardens, CC, CulturalCare, IKEA, USA, Vienna, Virginia, Washington D.C; • Kommentarer (0)

Kommentera här: