Sveriges Nationaldag!

Du Gamla Du Fria osv osv...
 
I lördags så var det alltså nationaldagen och även om jag var här så firade vi det här. Linda tipsa om att ambassaden hade firade hemma hos våran ambassadör så dit drog vi, hehe :)
 
Satt på gräset, träffade nya människor och aa det hela fick det att kännas som om det vore midsommar. Jag och Lotta (Lindas en vän som kom från Leksand) pratade om det för hon får åka hem och fira midsommar i gropen och jag är såååå avundsjuk kan man ju säga, finns ju inget bättre än midsommar och särskilt om den firas uppe i härliga Leksand!
 
Men nu var det inte det vi pratade om utan vi pratade om nationaldagen :P
Vi satt iaf och hade det riktigt trevligt, lyssnade på nationaldagen och sen så sjöng vi sommarlåtar (Idas sommarvisa och den blomstertid bl.a) och sen avslutade vi det hela med att äta jordgubbstårta, och jäklar vad gott det var!! 
 
När det sen var över så körde vi hem Lotta och sen så körde vi och "hängde" lite hos Linda ett tag innan det att jag behövde åka hem. Så när jag kom hem kollade jag på Mad Men, vek tvätt och gjorde pannkakor till frukosten för söndagens äventyr ;)
 
1. Sa jag att jag var å klippte håret också? Numera 1dm kortare 2. TÅRTOR!! 3. Alla var tydligen avis på min bit för den såg så god ut :P 
• Kategori: I USATaggar: - 1 månad kvar, Au Pair, Jordgubbstårta, Klippte Håret, Sveriges Nationaldag, Washington D.C; • Kommentarer (0)

Kommentera här: