Helgen

Nu i helgen så var jag ledig igen. Mina värdföräldrar var till Las Vegas så jag började tidigt på fredagen men det var endå rätt lugnt. Båda barnen hade skola, eller A hade bara easterparty på hennes pre-school men hon var inte hemma iaf :P
Så medans dem var i skolan så tvätta jag och gjorde iordning för deras tur till deras farmor å farfar (som sen vart inställd pga magsjuka).
 
När A sen sluta skolan runt 12 så åkte vi och hämta Linda som skulle spendera natten med barnen eftersom det är emot reglerna för mig att ha dem själv över natten. Men hon fick ju lov att stanna hela helgen då istället...
 
I lördags sen så trotsade vi kylan och var in till DC och kollade på drakfestivalen som var vid monumentet. Barnen gjorde sina egna flygande drakar som faktiskt höll tills det att dem kom hem och lekte med dem tro det eller ej. Var iaf en kul grej att se och alla dem som flög hade toppenväder för visst tusan blåste det nog...
 
Efter det att vi kom hem igen och Linda å barnen bara vände om och jag väntade in Matilda som skulle komma över å vi skulle ut och käka middag tänkte vi och se på Insurgent. Vi bestämde oss iaf för att hämta biljetterna och sen käka på cheesecake factory och trots det att den var strax innan 6 när vi kom dit och bio började med reklam 7.10 så var vi optimistiska och räkna med bord snabbt eftersom vi bara var 2 pers. Joo visst tjena som att det hände, klockan 6.25 hade vi fortfarande inte fått oss ett bord så vi tröttna på att vänta och köpte oss bara en cheesecake (det är ju endå för den som man egentligen äter där) och åkte tillbaka till Tysons där vi sen köpte Thai från food courtet där innan vi traska oss till bion och sen njöt av våra cheesecake till en superbra Insurgent ;)
 
Sen i söndags så vart det mest chill till serier och panik då dem kurserna jag å Matilda tänkt läsa vart fullbokade inom loppet av 6h bara så nu är det en kurs i inredning som vi ska ta, haha xD
 
Men endå en helt lyckad helg om man ska säga så, nu dröjer det ett par veckor tills det att jag kommer träffa Matilda igen eftersom hennes föräldrar är här i typ 3v eller nått så är endå rätt glad att vi har det mesta bokad inför våran resmånad nu. Det enda som saknas är bilen o vårt boende i Santa Monica men det är ju sånt som vi kan ta lite närmare för om det skiter sig med Santa Monica så kan vi ju bara börja åka upp till San Fransisco tidagre för där kommer vi ju bo med mig värdmammas syster så :)
 
 
• Kategori: I USATaggar: Easterparty, Insurgent, Kitefestival, Thaimat, USA, cheesecake factory; • Kommentarer (0)

Kommentera här: